Saturday 2 April 2011

kenapa wahai sahabat2ku..???

kenapa wahai sahabatku..???

haa...tjuk cerita hari ini..Nabila, pelajar politeknik AA..mempunyai fizikal yg tggi dan agk berisi badan nyew..sejk msuk ke poly tu, dye rapat dgn 3 org sahabat..Jasmin, Tina dan Reha..Jasmin pula adalah kenalan nyew mse sekolah teknik..mereka bertiga mmg rapat..namun satu kejadian telah memisahkan Nabila dengan Tina dan Reha,manakala Jasmin sekadar diatas pagar..tidak memihak kepada sesiapa dan cuba untk menyatukan semula apa yg pecah..lebih menyedihkan Jasmin bila kejadian tu berlaku lagi 3 hari sblm birthday dye..
Nabila tak mengetahui kesalahannya tlh cuba utk mengetahui ape yg slh sehingga tanpa mnyedari dye telah melibatkan Jasmin dlm masalah ni..setelah mengetahui silap nye hnya kerana mulut nye yang lancang, Nabila telah menjauhkan diri dgn Tina dan Reha.. Nabila malu akan sikap nye yang terburu-buru dan tinggi dgn ego..dan hanya Jasmin yang sudi dekat dan berbual dgn nye..Nabila dah membuat keputusan untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada Final Exam..dan sering study bersama Jasmin tanpa mempedulikan masalah2 yang lain...kerana difikiran nye hanye Exam..

SETELAH habis Exam, Nabila pergi ke Kuala Lumpur utk menjalani praktikal..Nabila telah menemui rakan2 baru yang mengajarnye erti kesabaran dan telah memohon maaf dgn Tina dan Reha secara terbuka..Namun dihati nye tetap mempunyai perasaan malu ats kesalahannya..Nabila telah memulakan hidupnya yg lebih positif..NAMUN, Nabila tak mengetahui bhawa Jasmin sedang menghadapi saat2 yg sukar dgn Tina dan Reha krn masalah yg lalu..Jasmin terasa amat disisih oleh mereka.."knape wahai sahabat2ku..?? Min xsalah..!!" hati kecil Nabila menjerit meronta2..
Min, ampunkan aku..

moral hari ini..:: sume org ad wt silap mahu besar atau kecil..tpi xsalah utk kte memaafkan dn mngambil pengajaran..bkn utk memberi hukuman sendiri..mmg Nabila dah buat silap yang besar, tpi bkan Jasmin.. 
korg phm kan wahai sahabat2 kuh..??

this story was made based on true story and made 
especially for a very poor friend..
i'm sorry friend..

2 comments:

  1. haha!!sedey kowt...da r pg2 buta aku bce nyh!!cm org mamai lak..;p

    ReplyDelete
  2. juz utk pengajaran semua manusie2 yang bce..
    huhuu...

    ReplyDelete