Sunday 3 June 2012

sweetest semester 6

Oh ye, eyka lupa satu perkara penting yang nak dikongsi kan..


21hb May, keputusan peperiksaan akhir diumumkan di laman web Politeknik.. Alhamdulillah, lulus penuh dengan GPA 3.76..macam tak percaya pun ada, pointer tertinggi dalam tempoh 6 semester kat politeknik ni..tapi CGPA biasa saja..mungkin semester 6 ni eyka lagi banyak tumpukan perhatian pada pelajaran..dan mungkin sebab semester akhir ni cuma ada 4 subjek yang masuk final..



kalau nak dibandingkan cara hidup eyka semester ni dengan semester lepas sangat-sangat berbeza dan cara eyka ulangkaji dan belajar pun berubah sepenuhnya.. eyka tak pasti apa yang mendorong eyka tapi yang eyka pasti ia mendorong eyka untuk berubah.. yang pasti semua ni atas jasa housemate-housemate eyka yang sempoi tu..haha...kak akmal yang sentiasa ada untuk berkongsi cerita, kak mek dengan kak teha yang sentiasa buat eyka confuse dengan dialect diorang.. kak bib yang sentiasa menceriakan pagi, petang siang malam..
kak yaya yang sentiasa sekepala kalau sampai bab makan..haha...sue, kak tira ngan zue yang gila-gila... adik Rohaniza yang membuat eyka study lukisan kejuruteraan semula..kah2..dialah yang banyak mendengar eyka berceloteh dan saling berkongsi cerita..dan tak lupa juga pada adik azfatin dan boyfriend dia yang sebaya eyka, Omei..haha..pun yang rajin layan kerenah eyka.. mereka-meraka ni lah yang mengubah eyka menjadi lebih ceria dan terbuka.. haa...budak-budak rumah depan sekali ye...


mula-mula yang eyka fikirkan ialah takut untuk menghadapi semester 6 sebab eyka akan duduk seorang tanpa budak kelas..tapi eyka fikir sedalam-dalam, eyka ada kak mal, kak mek dan kak teha..kesilapan eyka semester lepas pun sedaya-upaya eyka elakkan..




terima kasih ye rakan-rakan yang dah membantu Eyka Yang dari awal hingga ke akhir, sepanjang berada kat politeknik ni..jumpa lagi di konvokesyen nanti...








..::macam.baru.dapat.award.pula::..
..::wassalam::..

No comments:

Post a Comment